Pictures

Snímek 175

Ann: Vyhlídkový let Cessnou

Tak i já jsem zažila spolu s kamarády Borisem a Fabienem Reykjavík a jeho okolí z nebeské výšky=) Jelikož bylo dost oblačno, neletěli jsme moc daleko - spíše okolí Reykjavíku a jižní cíp. Cesta trvala 1h. Oblaka, islandská krajina z letadla a pilotovi kousky - to vše bylo opravdu fucking amazing=D.
(38 pictures - view slideshow)

Snímek 108

A: Gallery and Museum in Reykjavík

Art Museum, National Gallery, Gallery of Photography...
(40 pictures - view slideshow)

Ann: Czech versus Slovak party in Reykjavík city

První párty v Auroře. Poměr stran (zúčastněných poživatelů alkoholu) 3:3 (3 Slováci - 3 Češi), rychleji se zrušili Češi=D...ukázka viz videa
(23 pictures - view slideshow)

Ann: Glacier hiking trip by ESN

fotky opožděně, ptž se mi tady jaksi zrušil comp...ale doplněné o večerní párty
(82 pictures - view slideshow)

Snímek 247

K: vyhlídkový let nad ledovcem atd.

Jeden z posledních výletů, doslova:) Na to, že to byl můj druhej let v životě, a zřejmě už takovejch, kdy s vámi pilot dělá kraviny, moc nebude, tak to bylo vzrůůůšo! A ani jsem nakonec nepotřebovala ten papírovej pytlík...:)
(41 pictures - view slideshow)

Snímek 227

K: "procházka" po ledovci a něco málo víc

Dvoudenní výlet od ESN. První den super - vodopád Seljalandsfoss, "výstup" na ledovec Sólhejmajökull, koupání otužilejších a večer party...Druhý den na nic - humus počasí a celej den prosezenej v autobuse.
(62 pictures - view slideshow)

Anina: Around Iceland (to Akureyri and back) 4.den

Na fotkách ze 4.dne: východní Fjordy, ledovcová laguna (už jen 1 připomínka), NP Skaftafell - ledovcového splazu Vatnajökullu, drnové domky

Annie: Around Iceland (to Akureyri and back) 3.den

Na fotkách z 3. dne: zasněžený kráter sopky Krafly s nádherně modrou lagunou uvnitř, po jehož hřebenech jsme si dali menší túru (geotermální oblast), zasněžený vodopád Dettifoss (opravdu nehorázně sněžilo) a část nočního městečka Seyðisfjörður, který se nachází v malebném údolí fjordů
(38 pictures - view slideshow)

An: Around Iceland (to Akureyri and back) 2.den

Upozorňuju, že je to dost promazáno! Ale focení se nedalo ubránit=D Na mých fotkách 2.dne vydíte naši prohlídku centra Akureyri, zastávku u vodopádu Godafoss, oblast jezera Mývatn, nejhezčí lávové pole Dimmuborgir, barevnou geotermální oblast Hverir, ubytování v Reykholtu a naši noční návštěvu termálního koupaliště typu Blue Lagoon
(110 pictures - view slideshow)

Ann: Around Iceland (to Akureyri and back) 1.den

První den - zastávka na poloostrově Vatnsnes, v drnovém skanzenu Glaumbaer a konečná v luxusním a vcelku levném hostelu na okraji Akureyri
(30 pictures - view slideshow)

Ann: Whale watching

Probdělá noc po Iceland Airwaves nám nezabránila ve výletu na lodi (až po požití kinedrylu), abychom uviděli aspoň jednu velrybu. Vítr nám opravdu pročistil hlavy, ptž počasí se moc nevydařilo. A co myslíte, viděli jsme nějakou? Připadalo mi to spíš jako parodie na whale watching. Navigátorka hlásila opravdu rychle a šlo spíš o mžiky. Ale nějaký ten hřbet jsme zahlédli=D Ještě že to bylo za poloviční cenu.
(10 pictures - view slideshow)

Ann: Iceland Airwaves 13.-17.10.2010

Jakožto Popularizátorky hudby=D jsme si nemohly nechat ujít největší hudební islandský festival, který probíhal po 9 klubech a doprovodný program na dalších x místech. Lístek stál asi tak jednou tolik co na letošní RFP, ale šli jsme do toho. No vzhledem k tomu, že kapacita klubů moc neodpovídala mase lidí, velkou část festu jsme prostály před hospodama=D a propásly několi hlavních kapel (Hurts ne a supa). Ale zato jsme objevily i několik velmi dobrých islandských a severských méně známých.
(31 pictures - view slideshow)

Snímek 049

Horse riding

V sobotu ráno jsme vyrazili na projížďku na islandskejch koních. Bylo to fajn - kocovina, východ slunce, čerstvej vzduch a koně:) Dost to teda "drncalo" (ještě teď to cejtim na svejch zádech a zadku:)) a byla pěkná zima, ale jinak to za to určitě stálo!
(14 pictures - view slideshow)

Snímek 317

KL.: poloostrov Snaefellsnes

Po 4denním tripu okolo Islandu jsme si daly den oddych a potom zase vyrazily na další (jednodenní) výlet na poloostrov Snaefellsnes, kterej podle průvodce „nabízí reprezentativní průřez toho nejlepšího, co Island může nabídnout, ve velmi kompaktním celku“. Asi je to tak – ledovec, krátery, lávové pole, pláže, jeskyně, velryby, ovce – ale žádnej jeden z nejúžasnějších vodopádů!:)
(52 pictures - view slideshow)

Ann: Blue lagoon

Čím je pro Paříž Eiffelovka a pro Floridu Disney World, tím je pro Island Modrá laguna. Jde o lázně s mléčně modrou vodou, které se nachází na černém lávovém poli. Voda má 38 stupňů. Laguna byla navržena s velkou představivostí - má vodopád, jeskyň, saunu atd. Mořská voda je bohatá na řasy, minerální soli a křemičité bahno, které je prospěšné pro pokožku. Díky studentské organizaci ESN jsme platili za vstup o polovičku méně, protože pro turisty je to opravdu drahé.
(27 pictures - view slideshow)

Snímek 554

Klára: Okolo Islandu! Den 3.

Blbej fuzzy travel! Nechápu, jak může tak stupidně (ne)fungovat...pořád jsou s tim nějaký problémy, tady jsou pro změnu zpřeházené fotky. Taky nemůžu pojmenovat album, jak potřebuju, takže jsem Kl, Kr, Klar a všechno možný. Po Islandu už s touhle debilní stránkou nechci mít nic společnýho!
(68 pictures - view slideshow)

Snímek 740

Kl.: Hekla a vodopád Heifoss

Hekla. Tentokrát jsme na ní fakt vylezli a to i přes to, že se nám z ní stahoval zadek, když jsme jeli minule okolo..no jestli já měla minule jen maličko vzrušující pocit, tohle byl pro mě adrenalin a stres. Není dobrý si večer před „akcí“ přečíst, že má v roce 2010 bouchnout (už je půl října sakra!) a že erupci ohlašuje jen hodinu předem zemětřesením a že pokud nestihneme ujet, otráví nás jedovaté plyny jako tisíce ovcí v r. 2000. Tak teda nebouchla no, ale já si málem okousala všechny nehty!:)
(72 pictures - view slideshow)

Snímek 240

Klára: po stopách Egilovi ságy atd.

Další výlet organizovaný školou, tentokrát po stopách jedné z nejslavnějších islandských ság – O Egilovi. První zastávkou bylo Borganes a jeho celkem slavné muzeum o osídlení Islandu a sáze, další městečko/vesnice/nevim Borg (jen jeden kostel, jeden dům a jedna socha - týkající se ság) Reykholt (starej a novej kostel a lázeň, kde byl údajně zabit slavnej tvůrce ság) a díky Bohu i něco normálního – vodopády Hraunfossar a Barnafoss :)

Hveragerði (tour 10.10.)

Vrátili jsme se do malebného městečka Hveragerði (známé svými geotermálními prameny), abychom si udělali 14km okruh po horách a došli k plánovanému cíli - horké řece, kde bychom se mohli vykoupat. Výlet se opravdu zdařil=)
(60 pictures - view slideshow)

Hekla a vodopád Háifoss

Jih Islandu - výstup na činnou sopku Heklu (vrchol 1488 m.n.m.). Všude lávové útvary, temno a mlha - docela psycho=D Blízko Hekly se nachází i druhý nejvyšší vodopád na Islandu - Háifoss. Nádhera=)
(49 pictures - view slideshow)

Ann: Procházka k Perlanu

Vodojem s otočnou luxusní restaurací na vyhlídkovém kopci, designerské dílo Ingimundura Sveinssona. V Perlanu se také nachází Viking museum
(28 pictures - view slideshow)

Ann: Icelandic football

Byť fotbal není můj oblíbený sport ke shlédnutí, nemohla jsem si nechat ujít zápas Island versus Portugalsko, už kvůli atmosféře na stadionu a slavení gólu islandských hráčů. Nakonec Island prohrál 1:3, takže se žádné oslavy ani nekonaly.
(23 pictures - view slideshow)

Ann: Reykjanes - Krýsuvík a okolí

1denní výlet s Norkou Ingou a jejími kámoškami z USA autíčkem na poloostrov Reykjanes-Z výběžek pod Reykjavíkem,který skýtá zajímavá místa-oblasti s horkými prameny např.turistickou atrakci Blue lagoon,krásné pobřeží s četným výskytem velryb, řadu pěkných trekových túr, jeskyní, muzeí a také most spojující 2 kontinenty-Ev a S. Ameriku.My jeli směr Krýsuvík-populární geotermální oblast.Shlédli Seltún,udělali 7km túru kolem jezera Kleifarvatn,stavili se v Grindavíku a prozkoumali 1 malou jeskyni.
(77 pictures - view slideshow)

Snímek 289

Klára: mé umění sebedestrukce:D

Výšlap na Esju - OK, skalnatá poušť kolem Hekly - OK, sjet zábradlí - OK, celodení chůze ve Videy - OK, ale rozdíl mezi chodníkem a silnicí - nepřekonatelnej problém!!!:)
(5 pictures - view slideshow)

Snímek 594

Klára: Hekla - lávové pole, městečko Hveragarði

Náš výlet do národního parku Landmannlaugar skončil těsně za jeho hranicí, protože prostě bez auta 4x4 to nedáte...30km jsme jeli lávovými poli po hrozný cestě, aby nás pak zastavil potok. SHIT! Ale i ty pole byl velkej zážitek...připadáte si jak na měsíci, akorát ty ovce vás občas vyvedou z míry:) No a nemůžete se ubránit neustálýmu sledování Hekly, kolem které se točíte, protože jak říkají Islanďani, s aktivitou Hekly jeden nikdy neví! Takže sakra, co je to za ten mrak na jejím vrcholu?

Snímek 422

Klára: vodopád Skógafoss, led. laguna Jokulsárlón

První zastávkou výletu byl 62 metrů vysoký vodopád Skógafoss. Nachází se pod nedávno soptící Eyjafjallajokull. Pak následovalo 300km v autě a na konci úžasná laguna Jokulsárlón, po jejímž povrchu pluje spousta nádherně modrých ledových ker, odtrhávajích se z ledovce Breiðamerkurjokull. Laguna má 17km čtverečních, hloubku 600m a je jí teprve 79 let. Možná ji znáte z filmu Lara Croft nebo z bondovky Dnes Neumírej. V okolí je také možné spatřit tuleně, my jsme ale bohužel to štěstí neměly.:(
(84 pictures - view slideshow)

vulkán Hekla - lávové pole a městečko Hveragerði

Jih Islandu - vydali jsme se do Landmannalaugar do vnitrozemí - populární oblasti geotermálních pramenů, v kterých se můžete koupat, ale cesta vedla přes lávové pole honosného vulkánu Hekla. Nakonec jsme se normálním autem nedostali přes říčku, museli se vrátit a navštívili aspoň městečko Hveragerði, známe svými skleníky a termálními prameny.
(39 pictures - view slideshow)

Snímek 116

Things in Iceland

(48 pictures - view slideshow)

Klára: Réttir a Golden Circle

Tenhle výlet pro nás zorganizovala škola. První zastávkou byla „akce“ jménem Réttir. Jedná se o každoroční shánění ovcí z pastvy, provázené v horských oblastech oslavami. Byla to prča, koukněte na video, jak to funguje, stojí to za to!:) Pak jsme vyrazili na samotný okruh „Golden Circle“. První zastávkou byl oblíbený Geysir – tryskající termální proud. Dále pak nejznámější a největší islandský vodopád Gullfoss a nakonec národní park Þingvellir a první parlament na světě – AlÞing.
(70 pictures - view slideshow)

Snímek 351

Klára: Mt. Eskja

Mt. Esja je nejvyšší horou v okolí (914 m n.m.). Vydali jsme se tam na výlet autobusem, ale moc nám nepřálo počasí, proto nemáme ani moc fotek, tím pádem ještě míň těch, který za něco stojej…nakonec jsme kvůli nedostatku času ani nevylezli až nahoru (určitě to nebylo tím, že nám ujel navazující autobus, protože jsem omylem vystoupila z autobusu o zastávku dřív než všichni ostatní:)). Ale vlastně nám to ani nevadilo, protože to byl fakt kopec :p
(37 pictures - view slideshow)

Snímek 302

Klára: ostrov Viðey

Ostrov Viðey je jenom kousek od Reykjavíku. Dotanete se na něj přívozem. Je neobydlený, ale dříve hrál velkou roli jako poutní místo a jbyl náboženským bitevním polem. "Zvláštní moderní umělecká díla, pustá vesnice a místa ztroskotání mu dodávají závoj melancholie." Jednou z nejzajímavějších věcí je tady "Imagine peace tower", kterou tu nechala udělat Yoko Ono na počest Johna Lennona (více na http://www.mycode.cz/news/detail/122). Viðey je také špičkou nedávno vyhaslé sopky.
(52 pictures - view slideshow)

Golden Circle and "Réttir" (big event of sheep)

Tzv. Zlatý okruh zahrnuje geotermální oblast Geysir, vodopád Gullfoss a národní park Þingvellir. Celý tento okruh je propojen dobrými asfaltovými silnicemi, takže ho lze pohodlně absolvovat jakýmkoliv autem.
(74 pictures - view slideshow)

Snímek 049

Klára: Downtown

(42 pictures - view slideshow)

Night life

(135 pictures - view slideshow)

Videy - first trip

(79 pictures - view slideshow)