Van ocean-view in Malibu terug naar LA

August 2, 2010 - Los Angeles, California, United States

We zitten nu te wachten op LAX, het vliegveld van Los Angeles. Over 2 uur mogen we boarden, dus mooi even tijd om de laatste dagen in te typen! De laatste dagen hebben we het veel te 'druk' gehad om te bloggen......

De laatste stop voor LA was in Malibu. Daar hadden we een camping gereserveerd aan de Pacific Ocean, met volgens de website prachtig uitzicht over de oceaan. Meestal valt het dan in het echt tegen, maar in dit geval werden al onze verwachtingen overtroffen. De camping lag op hele steile terrassen en wij hadden een plek bijna bovenaan. Over een rand van bloemen en palmbomen hadden we een fantastisch uitzicht. We hebben nog op het strand gelegn, maar het was best wel fris, normaal is het hier in deze tijd van het jaar veel heter.

DSC_0667_resizeDSC_0670_resizeDSC_0689_resize

Maandag trokken we weer verder naar de laatste camping van de reis, in Anaheim. Op loopafstand van Disneyland, dus wat wil je nog meer! Na aankomst gingen we meteen naar het park, en dat was geweldig. We hadden gehoord dat Disney in LA minder mooi is dan Parijs, maar daar zijn wij het niet mee eens! We hebben enorm genoten, van achtbanen, de parade, op de foto met Doornroosje, een tocht door de jungle en Pirates of the Caribean.

DSC_0726_resizeDSC_0777_resizeDSC_0755_resize

Het hoogtepunt was absoluut de avond: eerst was er een show bij een grote vijver, Fantasmic. Met poppen, filmprojecties op gordijnen van water, boten, poppen en een hele grote draak. Het ging over een droom van Mickey die veranderde in een nachtmerrie maar (natuurlijk) goed afliep met een prachtig verlichte Missisippiboot waar alle Disneyfiguren op stonden. En na afloop van de show begon het mooiste en grootste vuurwerk dat we ooit gezien hebben. En ook nog eens op muziek, je kunt dat wel aan Disney overlaten...

DSC_0840_resizeDSC_0759_resizeDSC_0891_resize

Dinsdag gingen we naar de Universal Studios. Ook dat was helemaal het einde.

DSC_0915_resizeDSC_0959_resizeDSC_0961_resize

Spectaculaire attracties zoals een ride door Jurassic Park, een heftige achtbaan van de Return of the Mummies en natuurlijk de studiotour waar we langs allerlei echte decors reden, zoals de straat van Desperate Housewives. Ook hebben we een aardbeving meegemaakt en hebben een neergestort vliegtuig gezien uit War of the Worlds. Het meest bijzondere was een attractie van de Simpsons, waar we in een virtuele achtbaan zaten, in een tekenfilm. Dit was zo levensecht dat Ninke helaas het grootste deel van de tijd haar ogen dicht moest houden om niet over te geven. Op de foto die we na afloop kochten is dit goed te zien!

DSC_0928_resizeDSC_0919_resizeDSC_0922_resize

's Avonds moesten we helaas de camper schoonmaken en de tassen en koffer weer inpakken. Anniek en Mirthe konden ondertussen naar het zwembad. Om half 10 konden we nog een keer naar het vuurwerk van Disney kijken, omdat we daar natuurlijk vlakbij waren. Opnieuw indrukwekkend om te zien, ook zonder de muziek.

DSC_0966_resizeDSC_0975_resizeDSC_0969_resize

En toen brak de dag aan dat we de camper weer moesten inleveren. Dat ging heel voorspoedig. We werden met een busje naar ons hotel gebracht waar we de laatste nacht sliepen. s Middags heerlijk aan het zwembad gelegen en s avonds naar Hollywood want dat moet je toch gezien hebben als je er zo dichtbij bent!

We hebben over de Walk of Fame gelopen, en zelfs tussen de 2000 sterren Santana gevonden... We hebben handen- en voetafdrukken gezien van Harry Potter, George Clooney, Julie Andrews, Steven Spielberg, Tom Cruise en nog veel meer. We hebben (de buitenkant van) het Kodag Theater gezien, waar de Oskaruitreiking altijd plaatsvindt. En gelukkig vanuit onze taxi ook vanuit de verte de bekende Hollywood-letters op de heuvels zien liggen. Al met al een hele leuke laatste dag.

DSC_1000_resizeDSC_0984_resizeDSC_0978_resize

Nu nog anderhalf uur wachten (lezen, kletsten, shoppen voor de laatste souvenier) en dan weer terug naar Nederland. Het was een geweldige vakantie, waarin we ontzettend veel gezien en gedaan hebben, van de mooiste natuur tot de mooiste neonverlichting. We verheugen ons al op het bekijken van de foto's om herinneringen op te halen!

Love from the USA,

Clemens, Ninke, Anniek & Mirthe

Pictures

1 Comment

ensink:
August 6, 2010
Zijn jullie niet helemaal kapot na deze reis?
Wat super al deze verhalen en pictures. Half Weerselo heeft meegenoten.