Kamperen in de Grand Canyon

July 9, 2010 - Grand Canyon Village, Arizona, United States

We gaan 's morgens meteen op weg naar de Grand Canyon, omdat het daar nogal druk kan zijn, met lange rijen om er in te kunnen. We hebben een camping gereserveerd die midden in het National Park ligt, de Mather Campground. Een camping zonder electriciteit, en zonder mobiele en internetdekking! Vandaar dat dit weblog een paar dagen lang niet kon worden bijgewerkt...

DSC_0164DSC_0157IMG_0701_resize

Het is een prachtige camping, in de bossen, waar we een hele grote plek hebben. En wat natuurlijk het allerleukste is: we mogen een kampvuur maken! Dat hebben we de eerste avond gedaan, en Anniek en Mirthe hebben marshmallows geroosterd boven het vuur. Verder was het helemaal donker, dus wij voelden ons allemaal heel avontuurlijk!

De volgende morgen was het dan zover: met de shuttelbus gaan we naar de Grand Canyon. En het is inderdaad ongelooflijk mooi en spectaculair. Zo ver als je kunt kijken zie je de rotsformaties, en via de rim trail lopen we een heel eind langs de kloof. Af en toe een stukje van het pad af (maar niet zover als we sommige waaghalzen zien doen).

's Middags op de camping gegeten, en toen liepen er elanden rond!!! Gewoon tussen de tenten en de campers door, terwijl ze blaadjes aten van de bomen. Ze zijn enorm groot in het echt!

DSC_0246_resizeDSC_0256_resize

Aan het eind van de middag weer terug naar de Grand Canyon, nu om een stukje af te dalen in de kloof. Een tocht die normaal een dag heen en een dag terug duurt, maar waar wij drie kwartier van gelopen hebben. Zo waren we op tijd weer boven om een stuk verder te lopen om een mooi plekje te zoeken om de zonsopgang te gaan zien. Na een tocht die vooral Mirthe erg zwaar viel, hadden we een prachtig uitzicht. Helaas werkte de zon niet erg mee, die kwam maar gedeeltelijk door de wolken heen die er inmiddels gevormd waren. We hebben wel wat kleurwisselingen gezien, maar de knalrode en oranje beelden van de foto's moesten we er zelf bij denken...

DSC_0215_resizeDSC_0305 copyDSC_0362_resize

Zondag 11 juli vertrokken we, maar niet nadat we de finale van het wereldkampioenschap hadden gezien. De televisie in onze camper deed het niet, dus we moesten op zoek naar een TV die de finale zou uitzenden. Na enig speurwerk is dat gelukt: in de pub van de Maswik Lodge hebben we op een groot scherm de wedstrijd gezien, samen met andere Nederlanders, Spanjaarden en Amerikanen. Ondanks het verlies (ernstig balen natuurlijk) was het een leuke belevenis om zo de finale mee te maken.

De route naar Lake Powel was prachtig, enorm afwisselend met woestijnlandschappen, rotsformaties en groenere delen. Ook hier weer niets anders te zien dan uitgestrekte vlaktes en de rechte weg die daar doorheen voert. Anniek en Mirthe zaten aan tafel in de camper te lezen en hun MP te beluisteren, en wij genoten van het prachtige uitzicht!

We staan op een camping aan het meer, met ook hier (ik val in herhaling maar het is echt zo!) een prachtig uitzicht op grote rotspartijen aan de randen van het meer. De camping heeft een klein strandje (van rood zand!), en daar hebben we vanavond al lekker gezwommen. We hebben een mooie plek, heel groot en woestijnachtig. Weer met mogelijkheid voor kampvuur!

Pictures

4 Comments

Ab en Jenneke:
Lieve Ninke, Anniek, Mirthe en Clemens,

Wat een prachtige foto's en wat hebben jullie al veel moois gezien en gedaan.
Het is voor ons zo leuk om op deze manier jullie reis te volgen.
Wat een joekels van elanden! Waren ze echt zo mak?

Na een hevig onweer zaterdagnacht is onze telefoonverbinding uitgeschakeld en de boiler idem dito. De verwarming is vandaag hersteld en morgen komt een monteur van KPN.
Het is hier nog steeds erg warm: >30°!

Veel plezier en tot de volgende keer.

Kusje

Jammer van Oranje hè.
Henriëtte en Frits:
Hoi familie,

Wat een prachtige foto's hebben jullie al gemaakt en dus al veel bijzondere dingen gezien! Lijkt me adembenemend om dit nu in het echt te zien. We wensen jullie nog heel veel mooie momenten toe. Gek idee: wij gaan zondag op vakantie ( inderdaad! ) en wanneer we terug komen zitten jullie nóg in Amerika!
Veel liefs.
Herman en Berny:
Yo!
Mooie impressies van wat een onvergetelijke vakantie zal worden. Ik dacht dat elanden alleen in Lapland mochten komen...
Inderdaad jammer van de finale. Zoals je uit de SMSen wel wist hebben we ook mee gesidderd hier, maar het mocht niet baten. Corsica is een prachtig eiland, maar dat wist je allang, natuurlijk.. :))
Geniet ze nog!!

Greetz,

H en B
L:
Hi,

Nice log's! We herkennen het rode zand rondom Lake Powel. Als je er nog bent, moet je zeker de trip op Lake Powel maken naar de Ranbow Bridge. Enorm de moeite waard. Kos wat, mer hej't ook in odde.

Greetz vanuit een al even warm Sardinie