Travel Stories

Fuzzy Travel currently contains 18,000+ travel stories. On this page you can find some of the stories that were recently published. Click on the title to read the entire travel story.

Off to the other side of the world again

August 22, 2017 - Wollongong, Australia
Yes, yes, yes, we are doing it again. At some unearthly hour of the morning of Monday 28th we are flying to Europe. A 6am departure means Check-In opens at 3am. Who booked that - not me. And not Margaret either. We are flying Emirates and it just happened to be the better choice of arrival time in Dubai. In 2015 we did a trip that included a Photo Tour with Photograph Andalucia. On the tour we met with a couple of other semi-serious photographers and a bunch of semi-wild artists. That was...
By Max & Margaret in Europe 2015 & 2016 & 2017

Heading West Again

August 3, 2017 - Carcassonne, France
We had always planned that Capestang would be our turnaround point this year.   We took several days to journey slowly from Narbonne to Capestang, and then once skipper had done his bus-and-train trick to pick up the car we were  able to do some exploring by car.   The highlight was definitely our day at the Abbey of Fontfroide. This former Cistercian Abbey lies in a beautiful valley south west of Narbonne   The Cistercians left at the beginning of the 20th Century and as the Abbey began...

Narbonne

June 22, 2017
As we left Carcassonne we became aware of the fact that we were sharing the canal with many coypus.   At the end of each day as the boats all moored and the water became still the coypus would start swimming.  They can swim quite fast and I must admit to some anxious moments as I saw one swimming swiftly toward a tiny duckling one evening.   Luckily, the duck parent had seen the rat and moved the ducklings to a safe place.  Their presence in the water is one good reason not to swim in the...

Back to Uganda!

June 5, 2017 - Kampala, Uganda
June 5 2017   As I sit here on a plane to Uganda, I have to literally chuckle to myself as I replay the happenings of the past two weeks that got me here. God’s timing is certainly perfect, and I cannot wait to see what this next journey to the Pearl of Africa brings. After being there three times, for a total of 8 months, I have grown to have such a special love for the entire continent of Africa, and a special affinity for Uganda and it’s beautiful people. A little background (so...
By Sarah in Seeking Glory--Sarah Elbing

Carcassonne 2017

June 6, 2017 - Carcassonne, France
We are now in Carcassonne again.   We have a favoured mooring spot between the lock by Marengo bridge and the SNCF lock and we were lucky enough to be allocated it once more.   Today is market day and so we nipped up to the market in the Bastide Saint-Louis which we found a bit lacklustre, though we did manage to find some tasty looking sausages in the Halle.   We then finally succeeded in having a meal at Le Cathare, a restaurant we have been trying to eat at since last year.   We had a...

Ma. 5 juni 2017 – van Carcassonne naar de Cévennes

June 5, 2017 - Lasalle, France
’s Morgens redelijk op tijd ontbijt en dan… op naar Carcassonne! De middeleeuwse cité is nog steeds imposant! We voelen ons meteen terug in de tijd van de ridders en de edelvrouwen. De wegen doorheen de cité zijn bezaaid met souvenirwinkeltjes, bars en restaurants; en het is hier goed bevolkt! Terwijl Pinkstermaandag elders in Frankrijk een “jour férié” is die blijkbaar op en top gevierd wordt (alle dorpjes en steden waar we doorheen rijden lijken wel ‘piepedood’) is er hier...

Zondag 4 juni 2017 – camping Rustiques

June 4, 2017 - Rustiques, France
We rollen rond 9u00 ons bed uit en bekijken de (positief evoluerende) weersverwachtingen. Besluit: we houden een rustdag vandaag! In de voormiddag hebben we, na ons ontbijt, nog net tijd genoeg om te voet te wandelen van Rustiques naar Trèbes, waar de plaatselijke InterMarché op deze Pinksterzondag toch ’s voormiddags open is. De nodige boodschappen gedaan en terug op stap naar de camping. Aperitieftijd + een rustige wandeling doorheen de camping; we hebben zelfs het ‘terrain de...

Zaterdag 3 juni 2017 – van Jaca tot Carcassonne

June 3, 2017 - Rustiques, France
Hadden we in Santiago nog niet genoeg gezien, ik weet het niet, maar vandaag hebben we een tweede bedevaartsoord op ons programma gezet! Het sombere, zeg maar regenachtige weer, nodigde toch niet uit tot mooie natuurexploraties, dus trokken we, na een ontbijt-langs-de-weg, via de tunnel van Somport de Pyreneeën door met als eerste halte Oloron-Sainte-Marie. Het regende min of meer pijpenstelen, dus beperkten we ons tot een korte wandeling… het deed me wel iets…  het stadje doorlopen...

Vrijdag 2 juni 2017 – van Burgos tot Jaca

June 2, 2017 - Jaca, Spain
Gezien de afstand tot Jaca niet zó er groot is, besluiten we vandaag te reizen (een beetje op aanraden toch van de Trotter) met de gps op “kortste weg (= niet snelste route) / geen snel- of tolwegen”. Dit heeft als resultaat dat je dus via onnozele weggetjes en kleine dorpjes het landschap doorkruist. Bleek een schitterend idee te zijn. Onderweg stuiten we zo op een klein dorpje Olite. Prachtig! Mooi aantrekkelijk middeleeuws kasteel, precies geplukt uit de Disneyfilms of de...

Donderdag 1 juni 2017 – Burgos

June 1, 2017 - Burgos, Spain
Met de bus gaat het, vanaf de camping, richting Burgos, waar we rond 10u aankomen. We starten de dag met een fikse wandeling langs de groene beemden van de Rio Arlanzón die zo’n beetje langs de rand van het oude stadscentrum loopt. Het is schitterend weer en de wandeling doet ons deugd! Op die manier hebben we al een mooi deeltje van Burgos gezien en vanaf de buitenrand van de stad al menige glimp opgevangen van de machtige kathedraal. We komen bij het naderen van het centrum opnieuw heel...

Woensdag 31 mei 2017 – Bragança tot Burgos

May 31, 2017 - Burgos, Spain
Aangezien we wisten dat het oude centrum van Bragança echt wel iets te bieden had, konden we dit niet achterwege laten. ’t Oese geparkeerd ‘beneden’ en een mooie wandeling ‘naar boven’ tot aan het Castelo. Schitterend! Heel mooie oude burcht, maar in prima staat (één van de best bewaarde van Portugal), maar ook mooi gerestaureerd/onderhouden, wat een bezoek héél aangenaam maakte. De vraag “seniors?” hebben we bevestigend beantwoord, zodat we maar 1 euro moesten betalen in...

Dinsdag 30 mei 2017 – Porto(kelders) tot Bragança

May 30, 2017 - Bragança, Portugal
Deze morgen terug naar Porto om er de portokelders met ons blitzbezoek te vereren :-). We opteerden niet voor een rondleiding (als je eenmaal een paar brouwerijen en champagnekelders hebt bezocht, hebben we daar niet meer direct behoefte aan). Een proeverijtje wilden we echter niet afslaan. Bij Croft (neen, niet ‘Lara’) mochten we gerust een kijkje nemen in een mooie toonzaal. Bij Offley werd ons meteen een rondleiding aangeprezen die we afsloegen. Maar uiteindelijk vonden we wel onze...

Maandag 29 mei 2017 – Porto

May 29, 2017 - Porto, Portugal
De wekker is ons nog steeds vreemd (zalig toch als je met vakantie bent! J) zodat we pas tegen rond 10u45 de camping verlaten richting ’t dichtstbijzijnde bushokje. Eventjes wachten en de bus pikt ons op, zigzaggend door de kleine straatjes van Vila Nova de Gaia (oei, pas op van je spiegels! – oei, die muur kwam plots wel héél dichtbij! L). Vila Nova de Gaia is de zuidkant van de Douro (ook de zuidkant van Porto dus) waar de meeste port-opslagplaatsen gevestigd zijn. De eigenlijke...

zondag 28 mei 2017 – Santiago – Porto

May 28, 2017 - Porto, Portugal
We nemen (met genoegen J) afscheid van de drukke camping in Santiago en wenden de auto richting Portugal. De gps staat opnieuw ingesteld op ‘wél snelwegen, geen tolwegen’, wat ons een vrij vlotte rit oplevert. Halverwege houden we halt in Viana do Castelo, een vissersstadje aan de Atlantische Oceaan. Gezien het zondag is, zijn haast alle winkels gesloten, maar de vele bars en restaurantjes zijn open. ’t Is moeilijk een keuze te maken; de obers plukken je maar al te graag van straat om...

27 mei 2017 – Santiago de Compostela

May 27, 2017 - Santiago de Compostela, Spain
We trekken te voet op pad, want het centrum van Santiago ligt op wandelafstand! Een beetje zoeken op de kaart… maar op den duur nemen de pelgrims het van ons over. Je herkent ze overal: stevige wandelschoenen, rugzak, één of twee wandelstokken en met aan hun rugzak bengelend: een Sint-Jacobsschelp! Juist! Vaneigens… Santiago is het Spaans voor Sint-Jacob! Wie hem geassocieerd heeft met die schelp… geen idee… doet me wat denken aan de fundamentele vraag rond de kip en het ei. Enfin,...

26 mei 2017 – van Picos de Europa tot Santiago

May 27, 2017 - Santiago de Compostela, Spain
Llanes is gelegen aan de voet van de Picos de Europa die ik me uit 1982 herinner als een mooi natuurgebied om te doorkruisen. Dat doen we dan ook! Krinkeldewinkel doorheen de bergen wat de snelheid uiteraard beperkt, maar we genieten er van het landschap. Onderweg komen we een aardig souvenirwinkeltje tegen met kunstwerkjes van over de hele wereld, maar ook houtsnijwerk uit Asturië, de streek waar we doorheen reizen. De uitbater van de shop is een vriendelijke man, die weinig Engels kan,...

van Bilbao, via Comillas tot Llanes

May 27, 2017 - Bilbao, Spain
Vandaag vanuit Hondaribbia vertrokken richting Bilbao, de hoofdstad van Baskenland. “Bilbo” (in het Baskisch) is een drukke stad, waar we bij het binnenrijden meteen een zicht krijgen op het extravagante Guggenheim-museum aan de rand van de rivier; je kan er niet naast kijken. (‘k Weet het, we zijn cultuurbarbaren, en daardoor hebben we het museum niet bezocht… dat laten we graag over aan één van onze kunstminnende kinderen J.) We genieten er van een aangename stadswandeling,...
By Bernard & Hilde in Naar Portugal heen en terug in 20 dagen!

Dag 1 t/m 3 - van Zonnebeke tot Hondarribia

May 24, 2017 - Zonnebeke, Belgium
We zijn aan onze derde overnachting toe sinds ons vertrek! Via Arnage, nabij Le Mans (waar we een blitzbezoek brachten aan nonkel Louis en tante Marie-Thérèse + Stéphane – héél verrast en blij met ons bezoek!) reden we door tot camping “Au bord du Loir” waar gelukkig nog iemand van de receptie ons wilde binnenlaten (’t was al voorbij 20u en de receptie sloot om 19u). Zalige nacht, geslapen met de deur open, prachtige sterrenhemel! Dag 2 vertrokken we richting Bordeaux. De gps op...

Canal de Garonne

May 15, 2017 - Toulouse, France
Since we set off from Castets-en-Dorthe we have travelled virtually the length of the canal de Garonne, not for the first time, but with enormous pleasure.  We have never seen as many kingfishers as we saw in the first day of our journey in the reaches between Castets and Meilhan.  It was such a joy to watch them swooping and fishing and flashing their blue wings. We have stopped before at the mooring at La Falotte, but had never visited the mineral museum, nor eaten at the Chope et Pichet...

New Season 2017

April 28, 2017
We are back aboard Cassandra.  We decided to make an early start this season as we have planned two trips home this year which will break it up a bit more than usual.  We found Cassandra in good shape, if a little dirty.   We had left her in good hands, so we knew she would be fine.  However, we find it is impossible to spend less than a week cleaning, restocking, storing, dewinterising and this year putting in place our new SFR - RED data SIM for our on-board box ( with a lot of...

La belle et le clochard

January 23, 2017 - Montreal, Canada
Reza, un collègue de Paris est en visite pour deux semaines et nous avons ainsi pu parler lignes, plongements et hypercubes dans les différents cafés de la ville (et un peu à la fac aussi quand même).Ceci étant, il s'agit de ne pas perdre le rythme et cette semaine fut placée sous le signe de la culture. Lundi, jam klezmerAprès avoir fait quelques provisions, nous allons chez Jean où nous rejoint Sébastien. Depuis 2008, Sébastien a déménagé à Boston, acheté un chien, trouvé...

It's been a while

January 16, 2017 - Montreal, Canada
Les photos de la partie montréalaise--------------------------------------------------------------------------------------Et me voilà de retour à Montréal. Cette ville ne cessera jamais de m'attirer. Après une escapade islandaise, je me pointe dimanche dernier à l'aéroport Trudeau. Il fait -22°C, j'ai soudain l'impression d'avoir quitté un hammam à Reykjavik. J'arrive chez Mélanie qui m'héberge gracieusement pendant que je cherche une piaule pour passer une paire de mois ici....
By Laurent in Just as long...

Take a walk on the wet side

January 7, 2017 - Reykjavík, Iceland
Addendum : les photos sur ce site sont vraiment toutes petites. Je les mettrai là désormais. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Et voilà, ce blog reprend vie. L'excuse que j'ai trouvée cette fois est d'aller passer quelques mois à gauche à droite pour faire « avancer la science ». Le plan est donc de bosser un peu au Québec, un peu au Canada (ça c'est pour les souverainistes) et un peu en Russie....

2017

December 29, 2016
SUN 8 JAN Meet 10.00a.m. Edale car park -hopefully we will be going up onto the Edge of Kinder so suggest we take a packed lunch. SUN 22 JAN - New Year Social with the Abbey at The Peppercorn 3pm You are invited beforehand to Terry and Marcia's at 1.30p.m. SUN 5 FEB Meet 10.00a.m Great Longstone (by the green on the main road). A walk to the edge of Rowland and then onto Toll Bar House and Rowdale House. SUN 5 MAR Meet 10.00a.m Castleton car park A walk around Castleton including the...
By Abbey Stollers in Abbey Strollers

End of 2016 season

September 12, 2016
We left Castelnaudary with a heavy heart after having lit a candle for our beloved little Bonnie at the collégiale de Saint Michel.   We had always planned to make our way back down to Toulouse, and then on to the canal de Garonne for rendezvous with friends at the end of the month.   We enjoyed our last days on the Midi and then had a few days in Toulouse to catch up on shopping and unvisited sights. We decided to go on the so-called Pastel tour.   Our guide was a very knowledgeable lady...
By Anne in Cassandra Encore

Want to publish your own travel stories?