China - zuid

October 25, 2011 - Kuala Lumpur, Malaysia

Hallo allemaal,

Nou de tijd vliegt zeg! Ineens ben ik alweer in Maleisie!

China was echt super leuk. Het National Park Jizhaigou (weet nog steeds niet hoe ik het nou moet schrijven) was heel mooi: blauwe meren, prachtige watervallen en mooie kleuren aan de bomen door de herfst. Het was wel heel toeristisch jammer genoeg (maar vergeleken met de golden week viel het eigenlijk wel mee). Het gebied was eigenlijk te groot voor 1 dag.

De volgende dag zijn we met de bus terug gegaan naar Chengdu en toen gelijk het vliegtuig gepakt naar Guilin. Dat scheelde ons namelijk iets van 20 uur reizen en de vlucht was niet eens zo heel duur. In Guilin zijn we een aantal dagen gebleven om vanaf daar wat dagtripjes te maken. We bezochten een grot (moeilijk te komen maar erg verrassend door de verschillende vervoersmiddelen in de grot: bootjes, soort achtbaantje, lift, lopend) en de volgende dag gingen we met een tour mee naar de rijstvelden. Die tour was erg grappig aangezien we eerst nog naar de Long Hair Show gingen. In dat dorp wonen namelijk allemaal vrouwen met lang haar (ze knippen het maar 1x in hun leven) en zij gingen zingen, dansen en hun haar showen. Lekker toeristisch maar wel grappig aangezien er ook 4 mannen uit het publiek een vrouw moesten kiezen en zij allerlei grappige rituelen moesten volgen die normaal gesproken bij een huwelijk gebeurden. Om de rijstvelden te zien moesten we nog een hele klim maken, maar dat was ook een mooie tocht! De volgende dag zijn we naar Yangshou gegaan. Een heel mooi gebied met allerlei puntbergen rondom een mooie rivier. Daar hebben we rond gefietst en nog een stukje met een bamboo bootjes op de rivier gevaren.

De laatste dagen in China wilden we nog lekker relaxen op het strand dus we gingen naar het eiland Hainan! Heerlijk een dag op het strand gelegen (inclusief palmbomen en kokusnoten). De volgende dag hebben we nog een apeneiland bezocht. Leuke tocht er naar toe: via een kabelbaantjes over een vissersdorpje heen. Heel veel apen gezien, maar helaas waren ze niet zo lief tegen ons. 1 aap had zelfs Esthers rugzak afgepakt en wilden hem niet terug geven! Ik rende naar een bewaker, maar die stond niet echt in de buurt. Gelukkig had Esther ondertussen de aap al weg gejaagd door flink te schreeuwen.

Tot slot hebben we lekker geshopt en rond gelopen in Hong Kong.

Oke, m'n tijd is op... ik ga lekker bij Owen op het terras zitten! Zondag zag ik Owen weer in Singapore en nu zijn we samen in Kuala Lumpur beland!

Xxx

3 Comments

Janetta:
October 26, 2011
Hee zus, fijn weer zo'n update. Klinkt gaaf allemaal! En tsjonge, wat een avontuur met die aap... Nou, nu genieten met Owen! Vast heerlijk om em weer te zien! Xx
Eelkje:
Nou, Flo, kom nu maar gauw terug, want we worden veel te jaloers van al deze verhalen (en we missen je een beetje) ;-)

Nee hoor! Geniet van Maleisie samen met Owen! Ik zal zorgen dat jullie huisje heel blijft! ;-)
xx Eelk
Max:
October 26, 2011
Geniet er nog even van!! :D