Pictures » Zambia 2011 » Zonsondergang op de Luangwa

Zonsondergang op de Luangwa

May 17, 2011 - Lusaka, Zambia

Zonsondergang op de Luangwa

The cloud that thunders... »

2 Comments

hilde:
September 14, 2011
Hallo,

Via google kwam ik op jullie site terecht. Mijn vriend en ik gaan binnen 1.5 week van Lubumbashi naar Lilongwe trekken. Onderweg willen we graag South Luangwa NP bezoeken en we zouden willen boeken bij Flatdogs.
Hebben jullie goede ervaringen met hen?
we willen geen all-in-pakket nemen, omdat we het liever zelf dag per dag plannen. Denken jullie dat dat een goed idee is?
Alvast superbedankt voor de info!
groetjes, Hilde (uit Belgiƫ)
Bernard & Hilde:
September 14, 2011
Beste Hilde & Co,
Flatdogs is zeker een aanrader! Paolo, de (Spaanse?) uitbater, is een zeer vriendelijke kerel en hij doet er alles voor om het zijn gasten naar wens te maken.
Wij hebben er gewoon gekampeerd met ons eigen tentje en een paar keer ook gegeten in 't restaurant. Viel heel goed mee. De bar is een gezellige plaats om 's avonds te vertoeven.
De apen overdag (tussen 15u00 en 18u00) en de nijlpaarden (en soms olifanten) 's nachts maken deel uit van het decor...! Eens het donker is, mag je niet meer alleen over het terrein rondlopen, maar de wachters vergezellen je met veel plezier en de leutige babbels overal waar je heen wil. Flatdogs is prachtig gelegen aan de Luangwa rivier, waar de nijlpaarden hun vaste stek hebben.
Ik weet zelfs niet of zij daar een "all-in" pakket hebben... Je kan gewoon aan het onthaal zien wat er zoal georganiseerd wordt en deelnemen als je dat wenst. Aangezien we geen eigen vervoer hadden (backpackers) hebben we ons ter plaatse ingeschreven voor een dag- en een night-drive, en daar waren we heel tevreden mee! De night-drive heeft ons de meeste dieren "voorgeschoteld", maar dan wel tussen 16u00 en 18u00; eens het donker was hebben we niet zo veel meer gezien. Maar het spreekt vanzelf dat je bij zo'n dingen een beetje geluk moet hebben ook.
Veel plezier in Malawi en Zambia!

Leave a comment

* Name:
* Email: (won't be displayed)
Website:
* Comment:
Fuzzy Travel · Next »
Create blog · Login