Vakantie!

May 13, 2010 - Phuket, Thailand

Eindelijk vakantie! Puur genieten!

De laatste dagen op kantoor waren lang en saai, maar ook heel onwerkelijk. Bijna iedereen was al weg en de gasten waren ook op twee handen te tellen. Een week voordat ik klaar was met werken ben ik al uit mijn huisje vertrokken en in het Palm Garden Resort naast Sea Bees getrokken. Toen is het aftellen ook echt begonnen. De eerste dagen van mijn vakantie zou ik met Jans op duiksafari gaan: 3 dagen op de boot, 10 duiken en hopelijk een heleboel mooie dingen zien! Dat laatste is absoluut gelukt, wat een trip! De eerste dag hadden we manta's en dolfijnen (aan de oppervlakte), de tweede dag hadden we 5 leopard sharks, en de laatste dag was de beste afsluiter die ik me had kunnen wensen: Jans en ik hebben 25 minuten lang op maximaal 2 meter afstand van een walvishaai gezwommen! Ik heb nog nooit zoiets indrukwekkends gezien, echt geweldig!

Op de dag dat we terugkwamen van de safari waren we natuurlijk erg moe, maar lieten ons niet tegenhouden naar het eindfeest van Sea Bees te gaan, wat uiteraard weer een mooi feestje was! Jammer genoeg ging de volgende ochtend om 6 uur de wekker weer, want Jans en ik vonden dat we wel een paar daagjes genieten op een tropisch eiland hadden verdiend. Dus om 7 uur zaten we in de bus naar de haven en 3 uurtjes later waren we op Koh Phi Phi. De 4 dagen die we daar hebben doorgebracht zijn in een paar woorden samen te vatten: uitslapen, strand, middagdutje, eten en cocktails! Lekker lui dus!

En toen stond Suus alweer voor de deur! Op de dag dat Jans en ik terug kwamen van Phi Phi is Suus aangekomen in Phuket. Ze is met een taxi naar Sea Bees gekomen en daar heb ik haar opgehaald! Echt zo raar om opeens weer iemand van thuis te zien, maar natuurlijk ook wel heel leuk :)
We zijn toen eerst op zoek gegaan naar een bungalow en een scooter, en zijn toen meteen het eiland rondgereden. Ik dacht haar even de mooie plekjes van Phuket te laten zien, maar na er zelf 7 maanden niet meer te zijn geweest, ging dat niet zo soepeltjes als gehoopt. Nouja, sightseeing noemen we het maar! 's Avonds zijn we niet te laat gaan slapen, want Suus zou de volgende ochtend meteen beginnen met haar duikcursus. Vroeg op dus. Suus hard aan het werk in het klaslokaal, en ik op mn luchtbedje in het zwembad! Maar de volgende dag mocht ze al meteen de zee in, dus toen ben ik lekker mee gegaan op de boot. Toen haar cursus er na 4 dagen op zat hebben we nog een laatste dag gedoken, maar toen was het wel weer tijd voor een beetje ontspanning. Gister en vandaag hebben we dus nog lekker een beetje op het strand gelegen en morgen gaan we dan weer verder. Suus heeft me als verjaardagskadootje een dag in Khao Sok (het grootste National Park van Thailand) gegeven, echt heel erg leuk! Dus daar gaan we morgen naartoe. 2 dagen kanoen, olifant rijden, jungle tour maken, krokodillen kijken, met gibbons spelen en nog meer spannende dingen. Ik kijk er in ieder geval al erg naar uit! Daarna gaan we met de bus of met de trein (daar zijn we nog niet helemaal uit) verder richting Bangkok, om daar onze laatste dagen door te brengen.

De 19e is het dan helaas echt voorbij. Om 11:15 vlieg ik naar Dusseldorf, waar ik om 18:05 zal landen! En met een beetje geluk staat papa daar dan om me mee naar huis te nemen!
Dus dit was mijn laatste bericht vanuit het mooie Thailand! De laatste foto's en verhalen zal ik waarschijnlijk vanuit Nederland schrijven..

Lieverds, tot heel snel allemaal!

8 Comments

Monique:
May 13, 2010
Waaaaw je bent alweer bijna terug in Nederland!! Je vakantie klinkt in ieder geval erg goed en dat heb je ook wel verdient na meer dan een half jaar werken. Overigens kan je beter nog iets langer in Thailand blijven..het is hier namelijk koud, bewolkt en het regent..eigenlijk lijkt het wel herfst. Naja, neem de zon maar gewoon mee! Tot snel en nog heel veel plezier met suus in khao Sok! Kuss, Mo
Kaat:
May 16, 2010
Haha, ik vind het zo grappig dat je de hele tijd zegt dat jullie wel wat ontspanning verdienden na het duiken of na wat feestjes. Kan me voorstellen dat de tijd vliegt. En wat een supercool cadeau van Suus! Ben heel benieuwd hoe jullie het gehad hebben. Echt te leuk dat jullie samen jouw laatste weken daar doorbrengen. Heel veel plezier nog en dan zien we je snel!
Zoenen voor ZuMa!
June 12, 2010
your details is really reasonable and unique I very concerned about sports and I believe only sports can make you energetic. I want to buy some sports thing ,will you give some suggestions for me from below websites ?
vibram fivefingers shoes
June 13, 2010
I love travelling so much that I often surfing on many journey forum to learn knowledge about trip, and I think this forum is the best, from where I got the newest information about journey. Here I want recommend some excellent websites http://www.mbt-outlet-store.com/mbt-men-shoes.html, There are many good products help you make a good journey.
June 23, 2010
Hhe article's content rich variety which make us move for our mood after reading this article. surprise, here you will find what you want! Recently, I found some wedsites which commodity is colorful of fashion. Such as that worth you to see. Believe me these websites won’t let you down
June 24, 2010
"It looks good,I have learn a recruit!
Recently,I found an excellent online store, the XX are completely various, good quality and cheap price,it’s worth buying!
www.moncler-down-jackets.com
July 1, 2010
Nike has driven world each athlete and offers the best product for it regards as the honorable duty. Nike's language is the movement language. Air Max 95.30 years have passed by, the company devotes throughout in creates for each person unfolds the self-opportunity. Nike fully realized: Only then utilizes the advanced technology to be able to produce the best product.
Nike's Air Max 2010 cushion technology has brought a revolution to the world of sport. The athletic shoes which makes using this technology may the very good local constable convoy mobilization body, particularly the ankle area and the knee, air max trainers.prevent it when makes the strenuous exercise to sprain, reduce to the knee the impact and the attrition. air max 2009. As soon as uses the air cushion technology the athletic shoes to pass through promotes greatly is welcome.