New York

August 23, 2010 - New York, New York, United States

@font-face { font-family: "Wingdings"; }@font-face { font-family: "Cambria"; }p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman"; }div.Section1 { page: Section1; }

Tja, toen begon het laatste deel van onze vakantie: op bezoek bij Wilco in New York. Erg leuk dat we de reis hier afsluiten. We zijn er al vaker geweest, maar de afgelopen jaren is het er niet meer van gekomen. Gelukkig hebben we Wilco vaak bij ons op bezoek gehad, maar nu was het echte de beurt aan ons.

Wilco woont op een mooie plek in Manhattan met uitzicht over het water. Ondanks dat we pas laat aankwamen en de kinderen behoorlijk moe waren, zijn we allemaal erg lang opgebleven om te genieten van het uitzicht. Heel bizar om midden in een bruisende stad in stilte te kunnen genieten van het prachtige uitzicht. Na een korte nachtrust zijn we vrijdagmiddag bij Laura en Abby op bezoek geweest. Laura hadden we al een hele lange tijd niet meer gezien, maar het gaat gelukkig erg goed met haar en Abby. Abby woont zowel bij Wilco als bij Laura en pendelt met de nanny op en neer naar de twee huizen. Samen met Laura en Abby hebben we lekker in de speeltuin gezeten. Opvallend hoeveel jonge kinderen er in hartje New York zijn en hoe goed de stad er ook op is ingericht. Op veel plekken zijn er speeltuinen met mooie speeltoestellen.

Zaterdag zijn we met Wilco en Abby de stad in geweest. Bram vond het helemaal fantastisch en maakte overal foto’s van: de M&M store, Nike store, elektronica winkel. Ook heeft hij een spoedcursus taxi aanhouden gevolgd, voet op straat en met een soepele beweging je hand omhoog steken! We wilden eigenlijk ook het Empire State building bezoeken, maar dat was echt een beetje te kostbaar met zoveel kids. In plaats daarvan maar naar de speeltuin tegenover het huis van Wilco. Lekker klimmen op speeltoestellen en spelen met de fonteinen. Na lange tijd ben ik ’s-avonds voor het eerst in 6,5 weken zonder Sabine en de kids uit eten geweest met Wilco. Voelde toch wel erg lekker, alsof je even wordt vrijgelaten. Klinkt misschien wat negatief, maar dat is het niet. Het is heerlijk om zoveel tijd met elkaar door te brengen, maar na al die weken was het ook wel lekker om even echt tijd voor jezelf te hebben. We zijn naar een goed steak restaurant geweest, waar we echt een waanzinnig lekker stuk dry aged New York beaf hebben gegeten. Ik had Wilco uitgenodigd, dus stond erop om ook te rekening te betalen. Door al onze bezoeken aan McDonalds was ik alleen nog niet echt gewend aan de tipping cultuur. Aangezien Wilco er nog vaker wilde komen, heb ik zijn advies om flinke tip te geven uiteindelijk toch maar opgevolgd. Snap er echt nog helemaal niks van, ook al ben je niet echt tevreden moet je toch een fooi geven. In dit geval was het eten ook nog eens super lekker, tel uit ……

Zondag zijn we op bezoek geweest bij Emily, een vriendin die ik al ken uit mijn tijd in Sevilla. Haar dochter was jarig en we waren uitgenodigd om op het feestje te zijn. We voelden ons super hip dat we een New Yorks verjaardagsfeestje hadden. Volgens de lokale gebruiken werden de kado’s niet uitgepakt en was het stipt om 14h00 afgelopen. In de middag hadden we met Erik (MBA teamgenoot), zijn vrouw en 2 kinderen afgesproken. Ze wonen al een tijd in New Jersey en hebben het er erg naar hun zin. Erik is echt geen spat verandert, en ook de humor was als vanouds! De kinderen hebben lekker gespeeld en samen lekker taart en pizza gegeten.

Maandag zijn Sabine en ik met Wilco naar het voormalige WTC terrein gegaan. De kinderen waren met de nanny naar de speeltuin. Het blijft toch iedere keer weer een indrukwekkend en onvoorstelbaar tafereel. Nog steeds is het moeilijk te bevatten. Na kort beraad, hadden we besloten dat we Bram toch wilden vertellen wat er gebeurd was. Hij ging er goed mee om en stelde naderhand nog een paar vragen om het een plekje te geven. Hij wordt echt groot, en komt jammer genoeg ook steeds meer te weten over de minder leuke dingen in de wereld…

Tja en toen was het ineens dinsdag, de dag dat we terug moesten naar Nederland. Ik had ter afsluiting van de vakantie een limo geregeld via cheaplimo.com. Met wat vertraging stond hij dan ineens toch voor de deur. De mannen vonden het helemaal fantastisch. Bram wist het al de dag ervoor, maar kon het net als ik ook niet geheim houden. Eenmaal in de limo ging het schuifraampje tussen ons en de driver dicht en kon de muziek aan! Bram en Okke vonden het super, lekker dansen, springen en foto’s maken. Heerlijk om ze zo te zien genieten. De vlucht naar Amsterdam ging prima. Het duurde even voordat de kinderen in slaap vielen. Bram viel als eerste in slaap op de grond, en niet veel later ook Okke (met tegenzin J).

In Amsterdam stonden opa en oma al helemaal klaar om ons (lees: Bram en Okke) weer in hun armen te sluiten. Toen we door de deur kwamen, zagen we als eerste een hele blije oma. Opa stond bij een andere uitgang en kwam ook al snel aangerend. Toen Bram opa zag renden ze naar elkaar toe, waarna een grote omhelzing met vreugdetranen bij opa volgde. Tja, het is ook niet niks om je kleinkinderen zo lang niet te zien. Ze hadden ook een mooi spandoek gemaakt van een oude kussensloop. Ondertussen lag Okke nog steeds lekker te slapen in het autostoeltje. Oma en ik zijn vervolgens met de trein naar Hilversum gegaan, de rest met de auto. Thuis was Lijn er al, en had een mooie slinger met “Welkom thuis!” gemaakt, en ’s-middags kwam Freek nog met de kids.

En toen waren we terug…… maar wel met een fantastische ervaring erbij. We hebben enorm genoten van 7,5 weken als gezinnetje samen zijn: samen opstaan, samen op pad, samen eten, samen lachen, samen boos worden, samen leren zwemmen, samen marchmallows gooien, samen Uno spelen, samen Bingo weggooien, samen de WK finale kijken, samen de camper uitschuiven, samen catfish vissen, samen geld winnen, samen bootje liften, samen skypen met thuisfront, samen De Indiaan kijken, samen horen hoe mooi onze kindjes zijn, samen Georgy voeren, samen Craiglist afstruimen, samen op familiebezoek, samen poppetjes sparen bij McDonalds, en dansen op I’ve got a feeling!!!!

Pictures

Wakker worden met dit uitzicht