Vi forlader Kenya!

January 3, 2008 - Nairobi, Kenya

I dag har der igen vaeret en del uroligheder her i Nairobi. Igen har det vaeret slemt lige uden for hvor vi bor med butikker og tankstationer der blev braendt af. Lige nu kan man se sort roeg fra indre Nairobi, hvor der har vaeret demonstrationer i dag. I morgen skal der vaere endnu stoerre demonstrationer saa nu er det vist tid til at forlade landet.

Susanne og jeg tog ud i lufthavnen i morges ved at koere bag om byen, og det lykkedes os at faa 2 billetter til Zanzibar i morgen tidlig. Vores tur op nordpaa til Lake Turkana blev aflyst, mest fordi alle de andre der skulle med har aflyst. Men der er heller ikke mere benzin og diesel, da der ikke bliver koert forsyninger ind fra havnebyen Mombasa. Vi har nu haft god tjek paa hvor de stadig havde benzin, saa vi har kunnet koere i vores lejebil hele tiden.

I gaar var vi oppe ved Lake Naivasha og i Hells Gate National Park. Fantastisk tur med en fantastisk lokal guide. Paa vejen tilbage tog vi en lokal ung masai med op at koere. Han fortalte at han sparede op saa han kunne koebe en kone. Prisen for hende var: 15 geder, 10 koeer, 20 faar, 20 taepper og 20 kg sukker! Vi passerede en masaihyrde med mere end 700 faar og geder og den unge mand fortalte at ejeren af disse dyr havde 6 koner!

I dag har vi vaeret i Nairobi National Park hvor vi blev angrebet af naesehorn (vi kom lige lovlig taet paa). Vi sluttede ude ved Karen Blixens hus, som er blev lavet til et museum.

Hvis alt gaar vel skriver vi igen fra Zanzibar

Pictures

Konguni
Vandhul

2 Comments

Torben:
January 3, 2008
Hej Susane og Ejvind
Godt nytår herfra. Fint at høre i ta'r til Zanzibar. Her er det pivende koldt, med en chill-fakto på -20C så nyd det i de varme lande på trods af politisk uro.
Rune og Ida har lige været forbi til lidt varm aftensmad. De var på vej hjem fra Ribe. Vi fik så også sagt farvel til Ida og fik hendes fuzzytravel-side lagt ind på computeren.
I morgen mødes vi i Odense med Morten og Nikolaj til Anne Sofie's fødselsdag. Mange hilsner fra Lone og Torben
Lars Pryds:
January 4, 2008
Hej Susanne og Ejvind

Godt nytår til jer begge to herfra det kolde nord. Chilfaktor -20.
Vi er glade for at høre, at I drager bort fra det uroplagede område.
Vi har været noget bekymret.
Vi håber alle at I må komme igennem resten af jeres færd uden yderligere udfordringer.
Kærlig hilsen og god vind fortsat.